اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

در ابوظبی، یک پلتفرم الکترونیکی جدید برای نظارت بر حجم مصرف و پیش‌بینی‌های عرضه و تقاضا راه‌اندازی شده است.

به‌دستور و حمایت سمو شیخ منصور بن زاید آل نهیان، نائب رئیس دولت، نائب رئیس شورای وزیران، رئیس دیوان ریاست جمهوری و رئیس هیئت مدیره اداره کشاورزی و امنیت غذایی ابوظبی، این اداره پلتفرم “داده‌های کشاورزی و امنیت غذایی امارت ابوظبی” را راه‌اندازی کرد تا ابزاری استراتژیک برای حمایت از تصمیم‌گیری در مورد مسائل امنیت غذایی و کشاورزی در امارت ابوظبی باشد.

این اداره توضیح داد که این پلتفرم یک درگاه الکترونیکی است که اطلاعات دقیق و جامعی در مورد جنبه‌های مختلف بخش کشاورزی و غذایی در امارت ابوظبی، از تولید کشاورزی تا توزیع و مصرف، ارائه می‌دهد. این پلتفرم امکان تحلیل داده‌های به‌روز و استخراج گزارش‌هایی را فراهم می‌کند که به سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات مؤثری برای بهبود کارایی و اثربخشی سیاست‌ها و برنامه‌های مربوط به امنیت غذایی اتخاذ کنند و یک سیستم غذایی پایدار، منعطف و یکپارچه توسعه دهند که نیازهای امارت را برآورده کند و پاسخ سریع به هرگونه تهدید یا خطر احتمالی امنیت غذایی و زیستی در ابوظبی و کشور را تقویت کند.

مدیر کل این اداره، سعید البحری سالم العامری، تأکید کرد که راه‌اندازی پلتفرم “داده‌های کشاورزی و امنیت غذایی امارت ابوظبی” یک گام مهم در جهت تقویت نوآوری در زمینه امنیت غذایی است، از طریق ارائه یک پلتفرم دیجیتال پیشرفته که دسترسی به داده‌های معتبر را فراهم می‌کند و به سیاست‌گذاران و محققان کمک می‌کند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای بهبود کارایی و اثربخشی بخش کشاورزی و غذایی در امارت توسعه دهند.

العامری گفت: “ما به شدت از حمایت بی‌نظیر سمو شیخ منصور بن زاید آل نهیان برای این ابتکار مهم قدردانی می‌کنیم، زیرا این حمایت نشان‌دهنده دیدگاه روشنی از رهبری حکیم است که اهمیت امنیت غذایی را در تحقق ثبات و رونق در چهارچوب تعهد دولت ابوظبی به استفاده از تمامی منابع و امکانات برای تأمین غذای ایمن و پایدار برای همه ساکنان امارت درک می‌کند.”

او توضیح داد که این پلتفرم با همکاری شرکای استراتژیک از بخش‌های دولتی و خصوصی توسعه یافته است و با داده‌های 16 شریک استراتژیک اداره تغذیه شده است. این همکاری امکان ارائه داده‌های جامع برای بخش کشاورزی و غذایی را بر اساس بهترین شیوه‌های مدیریت و حاکمیت داده‌ها فراهم می‌کند.

پلتفرم داده‌های کشاورزی و امنیت غذایی به دنبال حمایت از اولویت‌های اداره است که شامل تأمین وفور و ایمنی غذا و توانمندسازی توسعه کشاورزی پایدار در امارت از طریق توسعه و نظارت بر یک سیستم غذایی پایدار، منعطف و یکپارچه است که به‌طور مؤثر به تهدیدات و خطرات امنیت غذایی و زیستی پاسخ می‌دهد و به تقویت رقابت‌پذیری محصولات محلی کمک می‌کند.

این پلتفرم وضعیت امنیت غذایی محلی، منطقه‌ای و جهانی را از طریق یک داشبورد جامع و یکپارچه که شامل بیش از 180 شاخص است، رصد می‌کند و به پاسخگویی انعطاف‌پذیر به شرایط اضطراری مربوط به غذا، بیماری‌های دامی و آفات کشاورزی کمک می‌کند. این امر منجر به اقدام زودهنگام برای پیشگیری از اختلالات در زنجیره‌های تأمین و آمادگی برای هرگونه خطر احتمالی و ایجاد سناریوها و برنامه‌های لازم برای مقابله با بحران‌ها و شرایط اضطراری غذایی می‌شود.

این پلتفرم همچنین تمامی داده‌های مربوط به کشاورزی، غذا و امنیت غذایی را جمع‌آوری و رصد می‌کند، از جمله داده‌های تولید کشاورزی محلی در دو بخش گیاهی و دامی، داده‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و تولید آینده، سطوح ذخیره استراتژیک غذا و همچنین نرخ‌های اتلاف و هدررفت غذا در زنجیره ارزش. همچنین وضعیت سلامت دام و گیاه، برنامه‌های مقابله با آفات، برنامه‌های واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و مشترک، داده‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را رصد می‌کند و به‌روزرسانی فوری این داده‌ها را فراهم می‌کند. این پلتفرم بیش از 150 داشبورد برای نمایش این داده‌ها و گزارش‌های تحلیلی و پیش‌بینی‌های آینده ارائه می‌دهد که به برنامه‌ریزی صحیح و مقابله با تهدیدات امنیت غذایی و زیستی کمک می‌کند.

این پلتفرم همچنین پیش‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های علمی در مورد تولید و مصرف و پیش‌بینی‌های عرضه و تقاضا برای کالاهای غذایی را ارائه می‌دهد و تحلیل دقیقی از سطوح خودکفایی از طریق رصد نسبت تولید محلی به حجم مصرف و کفایت ذخیره استراتژیک کالاهای غذایی و تحلیل روند قیمت‌های کالاها و محصولات اصلی محلی و جهانی و نرخ‌های وابستگی به واردات غذا برای هر نوع غذایی را فراهم می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا